Koffie is gezond

Koffie is gezond

Geplaatst op 15. jan, 2009 door in Voeding

Wie tot zes koppen koffie per dag drinkt, loopt geen gevaar daar vroeg aan dood te gaan, dat komt uit het onderzoek van de Universiteit van Madrid in Spanje. Sterker nog, bij middelbare vrouwen lijkt de kans op een vroeg einde door een hartaandoening dankzij het regelmatig drinken van koffie zelfs af te nemen.

Eerdere onderzoeken naar de consumptie van koffie gaven een wisselend beeld; soms bleken er voordelen, soms waren er nadelen. Dit laatste grootschalige onderzoek (meer dan 120.000 mannen en vrouwen) toont aan dat koffie dus minder ongezond is dan tot nu toe werd gedacht. Koffie bevat cafeïne, dit is een verslavende en oppeppende stof, de onderzoekers denken dat deze stof zorgt voor de vermindering van het aantal hart- en vaatziektes onder koffiedrinkers.

VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Gerelateerde berichten:

  1. Lichamelijke effecten van koffie
  2. Lachen maakt gezond
  3. Afvallen door gezond ontbijten
  4. Mediteren is gezond
  5. Kant-en-klaar maaltijden niet gezond genoeg

Tags: , , ,

No comments.

Laat een reactie achter

Spam Protection by WP-SpamFree